Dersin Adı | Tasarım Temsil Kuramları I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 503 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Tasarım ve güncel kültürel kuramlar arasındaki kesişme noktalarını gündeme getirerek tasarım alanlarına eleştirel bakış açıları sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders tasarımla yapısalcılık sonrası kuramları, psikoanaliz, feminist eleştiri ve postkolonyal pozisyonları içeren çağdaş kültür söylemleri arasındaki ilişkileri irdeler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders temalarının tanıtımı | Ön hazırlık yok |
2 | Eleştirel Kuram-Yapısalcılık | Peter Barry, Begining Theory pp: 34-36,39-49 Terry Eagleton, Literary Theory, pp.79-109 |
3 | Yapısalcılık | Roland Barthes, “Myth Today” in Mythologies, pp.109-159 |
4 | Bayram Tatili | Hazırlık yok |
5 | Yapısalcılık sonrası | Peter Barry Begining Theory pp: 61-73 Terry Eagleton, Literary Theory, pp.110-116 |
6 | Yapısalcılık sonrası | Michel Foucault “Las Meninas” The Order of Things pp.3-18 |
7 | Yapısalcılık sonrası- sanat ve tasarımda yapısökümlülük | Öğrenci sunumları |
8 | Yapısalcılık sonrası- sanat ve tasarımda yapısökümlülük ve Ara Teslim | Öğrenci sunumları |
9 | Psikoanalitik Eleştiri | Peter Barry, Begining Theory pp: 96-102 Terry Eagleton, Literary Theory, pp.131-168 |
10 | Psikoanalitik Eleştiri | Kaja Silverman “The Look” The Threshold of the Visible World pp.125-163 |
11 | Sanat ve Tasarımda Psikoanalitik Teori | Öğrenci sunumları |
12 | Fenomenoloji | Terry Eagleton, Literary Theory, pp.47-64 |
13 | Fenomenolojik Yaklaşımlar | Maurice Merleau-Ponty The World of perception pp.31-51 |
14 | Dönem sonu ödevi sunum ve eleştirileri | |
15 | Dönem sonu ödevi sunum ve eleştirileri | |
16 | Dönem sonu Değerlendirmesi ve Final Teslim |
Ders Kitabı | Dersin hocası tarafından verilecek çeşitli metinlerden oluşan kaynak derlemesi. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 20 | 140 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 14 | |
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest